Interjú egy munkatárssal a Szcientológia Egyházból
2017. december 11. írta: Szcientológia objektíven

Interjú egy munkatárssal a Szcientológia Egyházból

sultan-wise.jpeg

Sultan Wise íróval,  azaz Tóth Zoltán közönség kapcsolatfelvételi igazgatóval beszélgettem, a miskolci Szcientológia központból. Az olvasóközönség Sultan Wise-ként ismeri, szeretném ha megismernék az Embert, azaz Tóth Zoltánt, akit ez a név takar.

Mivel foglalkoztál korábban, és milyen volt az életed?

Nos. Autószerelőnek tanultam és egy rövid ideig dolgoztam gumiszerelőként. Egy kis kitérővel az építőiparban helyezkedtem el. Aztán utolért engem is a kötelező sorkatonai szolgálat. Világ életemben elleneztem a kötelező dolgokat, de nem volt mit tenni, bevonultam. Leszerelés után a MÁV-hoz kerültem. A családom egyik fele vasutas volt, így könnyű volt bekerülni. Karriert és jó fizetést ígértek, így örültem, hogy lett munkám. Az előrelépést mindig csak ígéretben kaptam meg és a fizetés sem volt kiemelkedő. Mivel szerettem segíteni másoknak, így az ott tapasztalható hanyatlást és a munkatársaimon a leépülést látva évről évre, a sikertelenség duplán kiábrándított. Nem tudtam változtatni a dolgokon körülöttem, így kerestem valamit, amivel legalább el tudom takarni a nyilvánvalót. Az alkohol legálisan elérhető volt és ivócimborát is könnyű volt szerezni mindig, így a részegség az életemben szinte mindennapossá vált. Egyre lejjebb süllyedtem a saját magam által létrehozott ingoványba. Aztán egy nem várt szomorú esemény feltette a koronát az utamra. Édesapám hirtelen meghalt.  Ekkor jött haza a bátyám Koppenhágából és kezdett minden helyreállni.  

Hogyan találkoztál a Szcientológiával, és hogyan változtatta meg a sorsod?

A bátyám már a 2000-es években szcientológus lett. Én akkor még bőszen az ingoványomban süllyedeztem. Ő hamar külföldre ment egy dániai Szcientológia Egyházba dolgozni. A családom egy része felvilágosított, hogy a Szcientológia szétválasztja a családokat. Én el is hittem ezt, ráadásul az, hogy a testvérem külföldre ment, pont az egyház jóvoltából, még meg is erősített benne. Gondoltam, én nem kérek ebből. Aztán amikor az apám halálakor hazajött, látta rajtam, hogy nem túl jól mennek a dolgaim. Nem szólt. Visszament és kis idő múlva küldött nekem egy könyvet, azzal, hogy ha van kedvem olvassam el.

Ez volt a Dianetika. Gondoltam beleolvasok, hogy tudjam, hogyan választja el a családokat a Szcientológia. Meglepetésemre magamról olvastam. Azt, hogy hogyan és miért kerültem az ingoványba és ami még jobb, hogy hogyan mászhatok ki belőle. Pusztán annak a könyvnek az elolvasása után felhagytam az italozással és elkezdtem egyre jobban érezni magam. Nemhogy nem választott el a családomtól, de még jobb is lett a kapcsolatunk. Elkezdett érdekelni, hogy mi lehet még ott, ahonnan az a könyv jött.

Miskolcon éltem akkor is. Szerencsémre volt a városban egy kis Szcientológia szervezet. Bementem. Kellően óvatos voltam persze. Ott megtudtam, hogy nem csak magamon segíthetek, hanem másokon is. Újraéledtek a céljaim. Munkatárs lettem, amivel kellően megleptem az akkori munkatársakat. Nem megszokott, hogy valaki csak úgy besétál és rögtön csatlakozik a munkatársak közé. Mindig is olyan voltam, hogy ha valamit csináltam, akkor azt csináltam, nem csak úgy csinálgattam. Így hamar kaptam egy nagyobb feladatot a munkából és igazgató lettem.

Bemutatod, hogy mint igazgató posztot betöltő munkatárs mivel foglalkozol és milyen eredményeket értél el a csapatoddal?

Az én feladatom lett, hogy azoknak az embereknek mutassam be a Szcientológiát, akik hasonlóan keresik az útjukat, mint én régen az ingoványban, csak nem tudják még, hogy merre induljanak. Segíteni akartam másoknak, hogy jobb életük legyen és könnyebben elérjék a céljaikat. Pont ezt csinálom most is. A csapatom a legjobb, akikkel eddig valaha is dolgoztam. Van egy nagy játék a világ összes Szcientológia Egyháza között. Ki tud több embernek segíteni. Ebben versenyzünk. Kell ennél jobb játszma? A miskolci központ a világon az első tízben van azóta, hogy én ott dolgozom. Közel háromszáz másik közül ez az eredmény magáért beszél.

Hogyan jött a képbe az írói munka?

Régebben is próbálkoztam írással. Nem nagy sikerrel. Nem volt önbizalmam és nem hittem magamban. Szcientológusként másoknak segítek, hogy elérjék a céljaikat. Csúnya lenne, ha magamon nem tudnék vele segíteni. Így újra elővettem a régi álmom és láss csodát, egyszerűbb volt mint gondoltam. Amikor az ember jól érzi magát a bőrében és sikeres az élete, nem nagyon van olyan dolog, amit ne tudna megcsinálni. Az írás is ilyen. Egyszerűen nekiültem és elkezdtem írni.

Mi inspirál, mi ihleti a műveidet?

Sokat megtudtam magamról, az emberről, az életről a Szcientológia segítségével. Megtudtam, hogy mi okozza, hogy nehezen boldogul az életben. Egyszerűen elfelejtette, hogy ki is ő valójában. Egy halhatatlan szellemi lény. A könyveimben azt a nézőpontot adom vissza az olvasónak, hogy milyen az, amikor tudja magáról, hogy ő valójában egy szellemi lény. Az inspirál, hogy ezt a nézőpontot minél többen újra fel tudják venni. Meg szeretném mutatni az embernek, hogy honnan jött, így könnyebben el tudja dönteni, hová tartson.

Bemutatod a műfajt amiben dolgozol?

Sci-fi/fantasy-ként tudnám leírni. Egy olyan Sci-fi, amiben nem az anyag, hanem a szellemiség van az előtérben. Persze vannak benne űrcsaták és egyéb, a műfajra jellemző elemek, de a hangsúly a szellemen vagy lelken van.

Hány könyved jelent eddig meg?

Kettő. Egy több részes sorozat első két kötetét írtam meg eddig. Hat részesnek indult, de írás közben rengeteg új dolog ugrott be a történettel kapcsolatban, így várhatóan inkább nyolc-tíz rész lesz belőle.

Röviden adnál ízelítőt a tartalmukból?

Néhány olvasó visszajelzésével tudnám bemutatni. Sokan azt mondták, hogy elég elképesztő a világ, amiben játszódik és a nézőpont ahonnan bemutatja azt, mégis könnyen olvasható. Páran az ijesztő kifejezést használták rá. A főhős nézőpontjából van bemutatva a történet és az olvasó nyugodtan kiegészítheti olvasás közben a saját elképzeléseivel.

Jelenleg min dolgozol?

Most a harmadik részen dolgozom és párhuzamosan írok egy másik történetet, ami nem a sorozat része lesz.

Hol és hogyan találkozhat veled az olvasó, hogyan tudja megszerezni a saját példányát?

Van egy saját webáruházam és két Facebook oldalam, ahol el lehet érni, Sultan Wise és Lélekháború néven.

Milyen jövőt vizionálsz magadnak és a területnek ahol élsz?

Magamnak világhírnevet. Nem gondolnám, hogy lehetetlen lenne. Ahonnan ki tudtam mászni a Szcientológia segítségével, és amit el tudtam érni vele, arra enged következtetni, hogy a határ a csillagos ég.

A terület alatt, ahol élek, én Magyarországot értem. Azt gondolom, hogy ez lesz az az ország, ami elsőként éri el azt, hogy az itt élő emberek újra abban az állapotban lesznek, ahol el tudnak érni bármit, amit csak akarnak. Én és a munkatársaim ezen dolgozunk heti hét napban. És ahogy már mondtam: ha én kimásztam az ingoványból, akkor bárki meg tudja ezt tenni. Segíteni pedig tudok bárkinek, aki hagyja, hogy segítsenek neki.   

Köszönöm az interjút, Zoltán.

 

Forrás: SzcientológiaNeked

A bejegyzés trackback címe:

https://scientology.blog.hu/api/trackback/id/tr8713474699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása